söndag 4 december 2011

Va?

Allt känns ganska bakofram just nu.
Det blir lite kaos när man ska ställa fram klockan 6timmar och ha en underbar semestern med finaste sambon i två veckor (en hel del regn också, vilket resultera i bokläsande och tv-spel på telefonen under semestern-men inte helt fel det heller) och så kommer man tillbaka med ett flyg som går mitt i natten, fast det är på kvällen egentligen i Sverige.
Plöjer 5st filmer, blir hämtad och avlämnad i regn och rusk.
Tunga väskor, massa post.
Kommer upp, ser att i ögonen finns det två röda sprickor. STORA röda sprickor?!
Inser att man sovit ytterst lite på 2dagar? eller hur blir det?
Klockan är nu 18.00 på kvällen, då man packat upp provisoriskt, gått igenom all post och i panik -eftersom jag är väldigt traditionsbunden - letat upp mossan och adventsljusstaken som minsann ska vara till frukosten, stupar i säng.
Inser även att det är jättekonstigt att gå och lägga sig så tidigt.
Vaknar som vanligt klockan ca 8.00 men inser att i Sverige, då är ju faktiskt klockan 2.00 så nej, man kan inte vara pigg och man ska inte vara hungrig...
somnar knappt om men vi går upp klockan 5.00 ungefär, i Sverige alltså, och jag börjar plocka fram adventsljustakarna och får den briljanta idéen att kolla om det finns tvättid!
För kläderna har en konstig "mögel/fuktig/thailandsrummet" lukt.
Finns tvättid, tvättar 6st maskiner och inser sedan att något fel på sköljmedelshållaren är det, för det har inte blivit sköljda, så lite hårda och med lite lukt kvar hängs tvätten upp.

Vi har inte mycket i kylen men lyckas få i oss mackor och lite saft från farmor, men inte någon hotell frukost buffé här inte!
MEN mycket glad över att få äta med sambon och att få ha två ljus som brinner i adventsljusstaken! =)

När det är time för lunch, så går vi en snorkall promenad till affären och äter lunch på mc donalds. Ingen "var ska vi äta", billig och god thaimat till lunch idag inte =)

Går hem igen och jag hinner sätta mig och läsa ikapp på bloggarna jag följer.
Imorgon så är det jobb igen och jag känner mig hel förvirrad.
Vad är klockan egentligen?
Vad var det som hände? ;)

4 kommentarer:

  1. Välkommen hem! Låter som om du inte riktigt landat ännu...hoppas att du gör det snart! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack söta för dina kommentarer, alltid lika kul och värmande! Är det inte heeelt otroligt vad världen är liten! Att vi just bokat resa och hotell till samma ställe ;) Synd att vi inte hann prata mer med varandra, jag tror att vi hade haft mkt att prata om ;) Jag hade oxå velat tacka dig för att du orkar kommentera så duktigt, det värmer att läsa dina kommentarer, eftersom jag inte hann med och säga det till dig så säger jag det här, tack snälla söta dig <3 Ha en trevlig helg! Väntar på lite bilder från er semester ;)

    SvaraRadera
  3. Välkommen hem!
    Förstår att det blir lite jobbigt att ställa allt till rätta igen, sömnen är ju väldigt viktig. Det tycker jag i alla fall :)

    SvaraRadera