fredag 23 december 2011

Full rulle innan jul


Igår tror jag att vi slog in de sista julklapparna, phu...

Eller inte riktigt,
jag sitter på nålar och hoppas få sms att de allra sista blir levererade idag!

Medan jag sitter på nålar *aj?* ;)
har jag denna dag hunnit med att:
Tvätta 10 maskiner! (nej, jag ljuger inte. Fast fyra av dem var 30graders med plagg som inte tvättats förr)









Efter det har jag tittat på lite såpor och samtidigt gjort eget julgodis =)
I år har jag gjort marsipan gitarrer med strösselpärlor på, och så blev det de traditionella noguatchoklad figurerna.

Kladdigt, gott och förhoppningsvis fina, just nu måste de stelna.
Jag har precis avslutat godisskapandet och funderar på om jag verkligen orkar göra hemmagjorda trillingnötter också...
Plus att jag har tänkt göra apelsinchokladbullar (finns recept på de under rubriken recept)...
Sen hade jag tänkt hinna med en promenad (som jag inte hann igår för jag hade storstädning)
Och så har vi det vanliga, diska, vika tvätten...
Ja, det är tur att jag har jullov -hur skulle jag annars hinna med?
Alldeles för mycket som man vill och alldeles för lite tid för att hinna allt!
Här är det verkligen FULL RULLE innan jul!

*viska*
Om de nu ska regna, kan det inte istället bli massa minusgrader så det som faller är snö? snälla?!Vill så gärna ha en vit jul! =)

Hoppas DU har en riktigt bra 23 december, och DU nu är det snart julafton!!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar