tisdag 15 november 2011

Nu

Jobb
Teknik är nu ett nytt ämne i grundsärskolan.
Teknik är inte min starka sida, jag tänker bara på glödlampan som INTE lyste i högstadiet.
Men efter kurs, information eller allmänt pepp? igår om det nya ämnet teknik så börjar det spira lite positiva vibbar, kanske t.o.m. att man skulle nosa rätt på någon kurs?=)

I grund och bottnen handlar mitt missnöje ändå mest över att man INTE har fått eller arbetat för att tecken ska vara obligatoriskt i grundsärskolan.
Jag är, som ni som följt mig/känner mig vet, en riktigt "beliver" att tecken är utvecklande för språket och kommunikationen och om det fanns schemalagt så kanske det skulle kunna bidra till en massa andra självstärkande sidor och utveckling hos person och individ...
Kommunikationen med omvärld och varandra är ändå det viktigaste vi har!

Motion
Annars så börjar precis pulsen lägga sig och jag funderar vad jag ska gå loss på så här efter dagens gympa pass, jag vet att det är viktigt att fylla på med något efteråt men just nu är jag inte sugen och vet inte heller med vad jag ska fylla på...
Har dessutom hamnat lite i den där spiralen, ni kanske känner igen er?
Den där lite elakare spiralen som inte är så snäll mot hur man ser ut, mot ens yttre...

Och jag är sugen på en nytändning men är trött på att försöka sätta upp mål och dealer med mig själv som jag sen iaf bara bryter...

Som sagt, den där spiralen...

Lista
MEN mitt motto är ju att alltid avsluta med det positiva så därför kommer här tre punkter
  • Endorfiner som gympandet ger mig är fantastiska, vad jag mår bra efter passen, hurra!!!
  • Säger det kanske inte tillräckligt ofta, men JAG ÄLSKAR MITT JOBB!!!
    Det gör mig verkligen så glad (även om det är väldigt mycket hela tiden&gör mig väldigt stressad också, men det är ju inte positivt så det hör ju inte hemma här ;) )
  • Appropå stress, vi ska ju iväg till Thailand -har jag sagt det?
    Har jag sagt att vi åker på fredag då? *hihi*
Nu känner jag ett pirr i magen, det är ju RIKTIGT SNART!!!
Nu känner jag ett stort leende i ansiktet! Snart time för feel good och att leva på må-bra-kontot =)

Men JUST NU, måste jag fylla på med något i kroppen ;)

Vad har DU på din positiva lista idag?

3 kommentarer:

  1. Men shit vad roligt med Thailand! Och så snart! Jag har ju bokat utlandsresa men i maj... så långt borta!

    Ditt positiva smittar av sig. Blir glad när jag läser. TACK!

    Mitt positiva denna dag är:
    1. Jag har varit leeedig och då menar jag leeedig utan "måsten".
    2. Jag gick lydigt upp ur sängen imorse och tog morgonpromenaden jag lovade mig.
    3. Jag har (okej det här är en hemlis) men tagit tag i mitt skrivande. Min dröm är att skriva en roman som nästan ingen vet.. Jätteskönt att fått lite gjort. Mest förarbete jag håller på med nu men ändå. :)

    SvaraRadera
  2. Åh va fuskigt är det redan på fredag i åker!!! NJUUUT! :)

    SvaraRadera
  3. härligt härligt.. hoppas ni får en toppen resa :)motion är riktigt roligt när man väl gör det och något sort man tycker om... hihi..

    SvaraRadera