måndag 7 april 2014

Ligger i diket?

Ja,man kan väl säga att jag "körde av vägen (hälsovägen) och nu befinner mig i diket...
Första svängen var helt medveten för då bestämde jag mig för att leva lite på "må bra kontot", när jag spenderade lördag-söndag med min bästa vän.
Att få vara med henne på tu man hand och bara träna skrattmusklerna, det är fantastiskt!

Alltså hoppade jag över att registrera vikt förra söndagen.

Så tuffade arbetsveckan på, fortfarande har jag inte landat riktigt i mitt nya jobb även om jag trivs så otroligt mycket å är så glad över mitt beslut att byta så är det mycket stress...
Extra stress när förskolan ringt och jag inte ens märkte det!!!
Min finaste hade kräkts och hennes pappa hämta henne.
Jag kom hem till två ganska slitna familjemedlemmar och så var magsjukan ett faktum IGEN:-(

Sambon fick klara sig själv medan all fokus å oro låg på min lilla, som inte fick behålla något å som bara ville sova, helst på mig.
Oron blev större å större så farmor å farfar fick köra in oss till akuten i fredags...
Farmor stannade med oss och efter FEM TIMMAR så konstaterade de att det bara är vanlig magsjuka...Ge en liter vätskeersättning.
Jo tack, vi fick inte ens i henne tio ml!!!
Men skatten repade sig å min syster T och F kom över för lite lek, sällskap att handla och ett efterlängtat besök till lekparken igår.

Jag vägde mig igår också och den stannade på 74,0 så +0,2 kändes inte som en katastrof och samtidigt som en kär gammal bloggare jag följt börja blogga igen kände jag mig inspirerad att börja igen!!!!
Men tror ni jag lyssnade på kroppen?
Den sa tydligt imorse att du är slut, stanna där du är!!!
Men jag har vabbat så mycket å varit så mycket sjuk på nya jobbet så jag tvingade iväg mig själv, jag vill inte att de ska ångra att de anställde mig!
Dessutom trodde jag det bara handlade om trötthet...

Hann knappt fram då magen bröt ihop och jag "körde ner i diket"...min tur med magsjukan:-(
Vände hem och har mest sovit,men magen bubblar och har ett eget liv..

Borde äta och dricka,men bara tanken....
Så frågan blir alltså: hur gör en viktväktare för att klara denna situation?

Själv tror jag att jag får pausa allt ännu en vecka...

Sköt om er, ät vitpepparkorn i förebyggande syfte-även om jag inte smittar via bloggen;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar