torsdag 6 mars 2014

Vardagslyx

Ja, min grejoman sover lite (hostar massor) och då har jag lite tid över så då bakade jag lite tekakor=vardagslyx1!

När hon vaknar ska vi äta mellanmål och sen gå till lekparken, det är så soligt och ser så vårigt ut ute!!! =vardagslyx 2!
(Doktorn så att det var okej att vara ute)

Men att försöka ge lilla grejomanen antibiotika imorse det var bland det värsta jag gjort, fick tvångshålla henne å så kräktes hon upp det...
Det var en vardagsmardröm som kommer vara i fem dagar...
Hur kan man göra så det blir lika jobbigt för henne, snälla hjälp mig med tips!!!
För antibiotika är verkligen äckligt, men vi vuxna kan ju stå ut för vi vet ju att det är tillfälligt...

Själv börjar jag bli sjuk jag med, men jag tänker inte gå med på det!!!
Jag har vabbat hela denna vecka, tänk då att bli sjuk å sjukanmäla sig.. riktigt pinsamt!
Så kanske man ska klämma i sig en hel vitlök till middagen?;)
Har ni några huskurer ni använder när ni börjar bli sjuka?

Sambon ska iväg med sina kompisar ikväll å jag funderar vad jag ska hitta på för middag...
Så har ni några middagstips så skriv det i en kommentar också;)

Blev blandad kompott idag, men det är ganska rörigt i  mitt huvud också:-)
Ha en fin torsdag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar