söndag 16 mars 2014

Blir aldrig som man tänkt sig, del?

Jo,jag blev sjuk i torsdags men åkte ändå till jobbet i fredags,bara för att vända hem igen...
Hals,huvud och näsa...
Däremot så blev min förkylning ganska kortvarig, eller jo-den är fortfarande kvar och dryg,hals och hostar, men det blev bara till att bita ihop då sambon blev värre däran med mage och kräkningar...
Det har varit såhär hela tiden, jag blir sjuk och då blir han sjukare samtidigt å ngn måste ju bita ihop för vi har ju vår lilla grejoman:-)
Hon tycker det är så värdo att vara inne hela dagarna och längtar nog ihjäl sig efter förskolan imorgon, dessutom har jag ju ganska dåligt tålamod men när jag är sjuk och trött så är det ju värre än sämst...
Har blivit en del skäll som inte känns bra å hon har varit mottaglig och gnällig...
jag får verkligen jobba på mig själv med den biten. Även om jag tror hon förlåter mig, för jag har nog bra egenskaper också:-)

Annars har helgen mest handlat om att försöka orka, tidiga mornar,kvällar med mycket vakningar, laga mat och tvätta. Sambon har städat i köket,plockat och lekt det han orkat. Rummet får alltså vänta, jag var trött å sjuk i torsdags när jag försökte bidra-känns ju som att sambon gör allt. Vad tror ni hände?jo,jag målade fel och blev ubergrinig!!!
Men det löser sig nog:-)

Jag hade invägning imorse och blev väldigt glad igen, 74,4 en minskning med 0,7 igen och nu är det så nära 73 som är mitt lägsta och vad jag vägde innan graviditeten!!!
Sakta men säkert, nu gäller det bara att stå pall å fortsätta räkna och vara motiverad:-)
Motionen har jag inte ens börjat tänka på då jag är sjuk om vartannat, då gäller fokus bara att orka jobb och hem.

Hoppas du har en bra söndag å får en bra start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar