onsdag 4 augusti 2010

Semester del1, avslutad

Ja, vi packade in och iväg oss på sambons sista semesterdag och for iväg till hans föräldrar och bror på deras landställe.
Mobilen stängdes av och vi njöt av varandras sällskap.

Det var kanske inte det bästa vädret, men som tur var fick vi en riktigt, RIKTIGT kanondag då man kunde vara ute och läsa i solen *ler*
Överraskade sambon med att bada nästan varje dag och att då slänga mig i vattnet, han tittade en smula förvånat på mig -vad har hänt med denna badkruka?
Jag passade även på att ta två morgonpromenader, ena gången 4000steg åt vänster och andra gången 4000steg åt höger innan jag vände och traskade tillbaka till stugan.
Det var härligt att gå och fundera och försöka få ordning inne i kontoret.
Vi tog även en smultronpromenad som resulterade i många knäböj och goda bär!
SMULTRON LUKTAR SÅ FANTASTISKT!

På kvällarna spelades det alfapet -vilket jag verkligen ÄLSKAR och till min stora glädje så gillar sambons pappa det också.
Vi kämpade med en sista omgång innan jag och sambon skulle åka också, och det vart till sist lite stressigt och nära att vi missade att komma iväg! *skrattar*

Jag följde även med sambon ut i roddbåten och kastade ett par kast (fiska alltså).
Jag är en riktig hejare på att få upp sjögräs och alger! Kanske skulle starta ett eget spa? ;O)
Lite gnällig vart jag för att jag aldrig fick någon fisk!
Men å andra sidan förstår jag inte riktigt det -för när det väl blir napp tycker jag det är äckligt och läskigt.
Jag gillar inte fisk, varken att äta eller sprattlandes på kroken eller i båten, då blir det allt panik!

Så till sambons familj och sambon himself, tack för en underbar start på vår gemensamma semester!

hemvägen igår stannade vi till hos min farmor, där fick vi nybakade bullar och det var väldigt trevligt. Hon är tuff min farmor! Inte bara för att hon bakade 130 bullar, allvarligt- 130stycken! Och då hade hon dessutom limpa på jäsning!
Men hennes man gick bort för en vecka sen och jag kan bara föreställa mig hur hon har det...
*Vi tänker mycket på dig To och även på dig farmor*

Just nu har jag och sambon mellanlandning hemma.
Vi ska försöka bocka av lite på en "att hinna göra" lista innan vi åker iväg på en minisemester imorgon med mina underbara syskonbarn, min pappa och hans fru Y.
PÅ "att hinna göra listan" ser jag mest framemot att hämta och pröva kläderna från ellos som jag unnat mig nu när jag fått lön-spännande! =O)

Nu närmast vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på, sambon sover fortfarande och jag tycker inte det känns riktigt schyst att gå in och hoppa på honom ännu -fastän jag själv varit vaken sen nio ;O)

Kanske glida runt lite på nätet? Eller fortsätta läsa i "Den förlorade symbolen" av Dan Brown?

Hoppas DU har haft det lika härligt som mig och välkommen augusti månad! =O)

1 kommentar:

  1. Tack snälla dig,vad gullig du e :)

    Låter som att du haft en bra sommar hittills,det är ju sommar än men ska jag vara helt ärlig så känns det som att vi år på G mot hösten,jag känner mig kluven..egentligen älskar jag även hösten men sommaren är ju såå kort,på tok för kort..tur det kommer en ny nästa sommar ;)

    Startar du Spa kommer jag och Spa:ar mig ;) hi hi hiii

    SvaraRadera