onsdag 1 augusti 2012

Vecka 33,såhär är det och såhär ser vi ut:-D

Ja,nu är det vecka33 och du väger enligt appen 2kg och är ca 44cm lång.
Själv vägde jag 88,6 hos barnmorskan,alltså +12.
Magen är nu 31cm,alla värden är bra och jag ligger fortfarande fint vid kurvan man ska följa:-)

Vi lyssnade på ditt hjärta och barnmorskan kände hur du låg, du är fortfarande rörlig men låg med huvudet ner som du ska,så fortsätt gärna med det;-)
Barnmorskan frågade oxå med ett leende om jag kunde andas då du ligger så högt under revbenen,turligt för oss båda så kan jag ju det:-)

Vecka32 skrev jag inte om men låt oss säga att den går till historien som veckan vi sov oss igenom;-)

Vecka33 känns aningen bättre men
fortfarande är jag mycket,mycket trött och har inte riktigt ork till något alls...
Men likväl händer och gör vi mycket:-)

Vi har installerat oss i vårt hus,packat upp mycket-även om det knappt märks;-)
Vi har haft gäster och grillat mycket,vilket känns som en lyx!!!
Ja,att kunna starta diskmaskinen är fortfarande den största lyxen och ikväll ska vi nog inviga tvättmaskinen:-)

Däremot har jag bl.a inte fått ordning på min dator och det gör att då jag väl får det kommer ha många av era inlägg att läsa ikapp mig på, men det blir en bra sysselsättning för svullna fötter och den andfåde att göra när min fina sambo börjar jobba igen.
Själv blir jag som bekant sjukskriven igen...:-(
Foglossning suger.
Den gör att man inte kan röra sig riktigt normalt, måste byta ställning ofta -sitta på olika sätt, ligga ner, gå lite och flera morgnar har jag vaknat nu och varit lite ledsen för det ilar i höfter och värker...

MEN snart får vi lön för mödan!!!
Alla säger att nu är det ju inte lång tid kvar,men vet de då verkligen hur länge jag väntat?!?!

7veckor kvar tills du kommer, du vår efterlängtade lilla skatt!!!<3


2 kommentarer:

  1. Jag hade foglossning både med Edvin och Meya ! Det satt kvar från Edvin tills jag fick Meya , alltså 2 1/2 år ! Skit jobbigt var det! Jag visste inte att det kunde vara kvar efter förlossningen , men när jag pratade med barnmorskan när jag var gravid med Meya så sa hon att har man otur så kan det sitta kvar mellan 3-4 år om man har riktig otur! Men det är Väldigt ovanligt! Jag fick det självklart! :-(. Kramar Eve

    SvaraRadera