onsdag 15 augusti 2012

V.35 så här är det och så här ser vi ut:-)

Nu väger du ca 2,4kg och är 46cm lång:-)
Själv vägde jag 91,2 imorse och blev rädd för vågen smällde dessutom! Men den verkade inte gått sönder iaf:-)
(+14,6)

Sömnen,eller snarare sömnlösheten är mitt största problem just nu...
Jag har jättesvårt att sova och att somna.
Mycket tankar, en som busar i magen regelbundet, jag har värmevallningar och ont i höfterna vilket gör att jag snurrar som en borr för att ändra position så det inte ska göra ont:-S

Mina fötter och händer ser numera ut som klumpar med tjock korv på och mina ballerinaskor som är de enda jag kunnat ha sen i april, ja de har givit mig fula skavsårr och
Blåsor:-(

MEN i allt 'elände' blir det magiskt och glömt, när du flyttar på dig och trycker lite fint, påminner att du är där och att du är värd det!<3

Du gillar fortfarande musik och speciellt när din underbara pappa sjunger för dig och vet du, jag gillar oxå  när han sjunger:-)

Vi har varit på lite utbildningar nu också, om förlossningen och en profylax med massage inslag.
Den sista gillade jag mest och kan verkligen rekommendera andra att gå om det finns på er mvc:-)
Även om jag inte riktigt hängde med i andningen, men jag gillar inte riktigt det här med att andas högt i grupp eller genom näsan, men massagen var underbar:-)
Kändes så skönt i ryggen!

Profylax betyder förebygga och vår instruktör gav oss de fyra a som ingår,

Acceptans- det kommer göra ont men tänk på belöningen!

Andning- glöm inte att andas, andas genom smärtan!!!

Avslappning- kroppen vet vad den gör, möt smärtanrtan och slappna av så underlättas den

Aktivt stöd- den som är med dig kan underlätta, prata igenom vad som känns bra och du som är ett stöd, glöm inte att du är hejarklack oxå och ska påminna om de övriga a;-)

Tyckte det var fina a:n.
Sen hur de funkar, det återstår att se;-)

5veckor kvar nu, 5 veckor!<3

Nu måste jag kolla till kakan, vi är inte riktigt överens jag och nya ugnen;-)


2 kommentarer:

  1. Åh vilken fin bebismage!!

    Jag hade oxå problem att sova den sista månaden. Men bara vänta, snart kommer underverket :)

    SvaraRadera