torsdag 24 oktober 2013

Skruttig

Jag känner mig så fruktansvärt trött och skruttig...
Morgnarna är så mörka och all tid bara försvinner på jobb,jobb och jobb...

Det är så mycket angående jobbet som jag skulle vilja vräka ur mig, fast nätet är ju fel forum för det...
Men lite måste jag lätta från hjärtat likväl!

Jag jobbar på hela skolan nu för tiden och det känns emellanåt övermäktigt...
Jag tror det är för att jag möter så många pedagoger som jag inte riktigt kan hålla med om deras arbetssättet alltid, att man förfäras över vikarier som bemaningsföretag kan skicka ut,hur vuxna låter eleverna skapa sin miljö- miljön som är så viktig för lärandet!!!
Och övermäktigt blir det eftersom jag på något sätt anser att alla elever är MINA elever!!!!
Och jag saknar att inte få ha en egen klass,att få möta barnen varje dag, bestämma,utmana,följa, forma och skapa miljö och kunskap...
För det var väl det som är syftet med mitt yrkesval???

Ni kanske förstår att man känner sig lite trött och skruttig?

Hoppas att DU har en bra torsdag och hörni, idag måste man ju som lärare påpeka att det är FN-dagen:-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar