måndag 24 oktober 2011

Varm i lärarhjärtat

Imorse fick jag en teckning av en av mina juveler/troll (namn jag brukar använda till och för mina elever i klassen,mina små troll,mina juveler:-) )
Iaf,
På teckningens baksida står följande:

"hej
Du är bäst fröken
Du är jätteduktig att lära mig saker i skolan.
Tack för att du finns.
Det är en teckning av flaggor.
Jag hoppas du blir jätteglad."
Mvh "elevens namn"

Och vet ni vad?
Det blev jag verkligen,
Jag blev så glad och alldeles varm i hjärtat:-)
Varje gång när förtroendet mot mig själv dalar och jag inte känner mig på topp eller ens bra,då ska jag ta fram den här!

Med fantastiska juveler/troll så är det inte svårt att vara en bra fröken-förlåt,bäst tom;-)

4 kommentarer:

  1. Åh, så gulligt - klart du blir glad av det!

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint! Förstår att du blev jätteglad. Detta om något är ju ett tecken på att du gör ett bra jobb.

    SvaraRadera
  3. Så himla fint!
    Man behöver verkligen positiv feedback ibland.

    SvaraRadera
  4. Va fint!! Får rama in den så blir du glad varje gång du ser den/går förbi den! :)

    SvaraRadera