fredag 7 oktober 2011

Uppdatering och oktoberhelg!=)

Förtydligande
Jag har nu eget företag (som jag måste fixa hemsida till och så ska jag berätta det här ute =)
MEN jag har inte sagt upp mig, jag ska ha företaget parallellt med MITT nuvarande UNDERBARA jobb som lärare i särskolan =)

Vårdcentralen
Jag är inte på topp, men visserligen känns det bättre...
"Diagnosen" som ställdes av en doktor som såg väldigt bekymrad ut men som gjorde en grundlig undersökning är följande:
"Du är igenproppad i örat, det högra med vaxproppar så du måste spolas efter tre nätter med revaxör"
och
"Du är jätteröd i halsen, har någon i din släkt problem med sköldkörtelarna?"
öh, det vet jag inte men tror inte det?
"Du har en infektion."
Jag konstaterar att alla på mitt jobb då borde vara körda, för jag har jobbat på med detta i två veckor...och jag som skulle till dalarna i helgen!!!
Men doktorn lugnade mig och sa att det är en otroligt MINIMAL chans att det smittar...
Och har jag inte smittat sambon så är det SAFE =)
Men han sa också att det kommer ta tid innan infektionen går över och det är inget man kan medicinera...
OCH jag ska INTE gå på gympan förän det går över =(
Men hur ska man veta när det gått över?
Och så blir jag så himla trött...
Dumma infektion!

Helgen
Helgen ska bli fantastisk iallafall!
Tyvärr, ställde Blomsan in idag för han låg efter med en skoluppgift
(Tråkigt, men samtidigt kan jag säga att det var rätt skönt att få sova på soffan efter jobbet idag istället...)
Känns även skönt att man är klar med "skoluppgifter" =)
Fast egentligen inte, eftersom jag jobbar i skolan **hihi**
Just nu längtar jag efter lördag så vi kan åka upp till Dalarna.
Till fina Turkas J familjen och inte helt fel att samtidigt besöka den stora kända Rättviksmarknaden igen (sist och även nog första gången var då jag bodde upp i Västanvik)
Försökte intala sambon att reglerna för marknaden är så att pojkvännen ska köpa allt som flickvännen vill ha =)

Han verkar inte gå på det ;)

Hoppas DU får en lika fantastiskt fin oktoberhelg som jag ska ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar