fredag 1 juli 2011

1:a juli och så en snabb resumé!

FÖRST OCH FRÄMST
Foto från syster T:s 30 års fest tidigare i år. Syster T till vänster och min kära mor till höger.
Till höger har vi alltså dancing queen,
min FINA, UNDERBARA mamma som fyller år idag, hurra, hurra hurra!

Snabb resumé om varför jag inte skrivit på ett tag
  • Jag har haft den bästa midsommarafton någonsin, med finaste vänner och massa skratt
  • Att träffa en kär vän efter att det gått nästan två år! Se hennes hus, träffa hennes familj och skratta massor tillsammans
  • Vi har fått nycklarna till lägenheten så nu börjas det packas, och planeras för att flytta. Däremot så ska vi dokumentera lägenheten innan vi flyttar in för det var en del som INTE fanns med i protokollet så vi inte står där med lång näsa när vi ska flytta därifrån...
  • Jag har sagt upp mig från mitt nuvarande jobb för att till hösten börja ett nytt, spännande och utmanande jobb som klasslärare för en 1-3 i särskola
  • Jag var och hälsade på hos mina fina ungdomar som är på kollo! Första året av fyra somrar som jag inte jobbar och då måste jag åka dit och boosta lite av den underbara energin om är där. Se dessa fantastiska människor som arbetar med ungdomarna och som är så fina med dem och alla underbara ungdomar -BLIR SÅ VARM I HJÄRTAT!
Så ni kanske förstår varför jag inte har skrivit, det har verkligen varit fullt upp!
Det är mycket som händer och mycket förändringar.
Men förändringar är bra.
Och jag mår riktigt bra, bättre än på länge.

Men nu, nu är det dags att plocka ihop pärmar och arbetsdatorn för att strax göra en visit till min gamla arbetsplats (vad det känns märkligt att skriva det...)

Så jag loggar nog ut nu, och önskar DIG en riktig trevlig helg!


2 kommentarer:

  1. Härliga saker som händer i ditt liv nu, ny lägenhet, nytt jobb, här händer det grejer. Själv rullar det på som det ska i mammaland, här har vi också en del att göra som vanligt. Va bra att du skrev en kommentar så att jag kan följa dig igen. Hoppas du lägret upp lite nya bilder på lägenheten, hade varit kul att se, men jag örstår givetvis pm du inte vill. Nu måste jag återgå till barnen igen, lycka till med allt :)

    SvaraRadera
  2. Välkommen tbx!!! Du är saknad....

    SvaraRadera