torsdag 14 juli 2011

Oj, vilket långt inlägg det blev! =)

(Bild från midsommar 2011)
Först och främst så har ju den 12juli passerat redan,
men så här i efterskott vill jag lägga ut en bild på denna fantastiska människa som fyllde år då!
Grattis i efterskott min fina, underbara vän Blomsan.
You're the sunshine in my life!


Sen vill jag tacka alla er som läser och kommenterar!
Som själva skriver bloggar och inspirerar, ni gör internet roligare att komma tillbaka till =)

Flytten
Ja, tiden har flygit iväg!
Vi ansträngde musklerna till max i helgen som var, sambons föräldrar, sambon och jag.
Det är svårt att få fatt i folk när det är mitt i semester tider.
Men vi flyttade in och sen har jag haft fullt sjå med att packa och plocka upp kartonger.
Har insett att jag nog inte är den lättaste att bo med, och att det inte är det lättaste att bo tillsammans då man tycker olika om mångt och mycket.
Men kärleken är starkare än saker, inte sant?
Jag vet att många är nyfikna på bilder från hemmet, men först måste jag fråga sambon om han tycker det är okej att jag lägger ut bilder (en vän har ju haft inbrott hos sig och hon bloggar, så jag är lite skeptisk...) och sen så vill jag vänta tills allt är klart, och det kan nog dröja...

Jag bestämde mig för att rensa ut lite nu också och jag tänkte att EN KARTONG, det är det som ska finnas i förrådet nu hädanefter. Resten ska på loppis eller slängas...
En kartong fyller man ganska snabbt, med skolsaker och lite minnesgrejor...
Så såg jag att jag inte haft ner mina tavlor... så det blev två lådor...
OCH så är det mina fina böcker som jag älskade när jag var yngre, de måste sparas och den kartongen räknas inte! (3st)
och så var det en låda med brev och dagböcker -den kan jag inte släppa heller...
Så EN blev nog FYRA! *skrattar*
Och det värsta är att jag fortfarande har massor med kartonger som jag inte gått igenom...
För jag har fortfarande inte hittat min änglasamling...
Men jag har hittat alla fina troll =)

Nya lägenheten
Äckligast på länge: Att städa under badkar där de som bott innan inte städat alls, någonsin.
När jag tog av framsidan så trodde jag verkligen jag skulle dö! *Blä*
Kan skriva på den listan också att jag inte gillar tvestjärtar i köket, hallen och sovrummet (hittills har jag stött och skrikit på fem stycken!)
Men lägenheten är fräsch, stor, fin =)
Jag trivs =)
Längtar tills vi köper en säng till gästrummet/kontoret och till att vi har inflyttningsmiddag och inflyttningsfest =)

Semester
Idag går sambon på semester och det ska bli så underbart!
Vi kommer åka iväg till hans föräldrar och landet en vecka till att börja med,
sen kanske vi ska försöka hinna med att åka till dalarna (hoppas jag),
och så ska vi måla om i lägenheten som han ska sälja för att avslutningsvis försöka få tag i en billig resa utomlands -VILKET JAG VERKLIGEN HOPPAS VI GÖR!
Jag känner mig helt trött och slut och har gjort det länge, jag tror jag behöver få komma iväg och koppla av.
Jag behöver också ta lite tid till reflektion...

Vikt och motion
Jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva om här under, det lyser med sin frånvaro.
Samtidigt som jag VET att det inte är en ursäkt att man är ledig och semester, att man låter det rubba allt och att man faller in i gammalt ätbeteende.
Jag blir så arg på mig själv, men samtidigt så har jag inte haft ork och energi till att ta tag i det...
Plus att jag inte har min våg här och jag tror det påverkar mig också...
Så just nu handlar det mest om att bryta detta ätande och det gamla ätbeteendet jag kommit in i igen, för det går snabbt uppför och jag gillar det inte...
Bara jag kan göra förändringarna som gör att jag mår bra, för det gör jag inte nu.
Men samtidigt känner jag att det inte är den mest optimala tiden att införa till exempel viktväktarna igen, för jag kommer nog inte kunna hålla det och då kommer jag bara bli besviken...
Nu handlar det istället om att använda sunt förnuft.
Och det är nog det som är svårt för mig *skrattar lite*

Motion har det verkligen blivit bristvara av, jag har inte ens gått ut och gått... =(
Stegräknaren har som mest kommit upp i 3000steg+ (ja, förutom när vi flyttade, då var det omkring 10.000 och mer pga alla trappor!!!)
Men idag ska jag ändra på det, jag ska snart bege mig ut på en långpromenad tänkte jag =)

Oj, vilket långt inlägg det blev!
Så blir det när jag inte har haft tid att skriva och snart kommer jag bli frånvarande igen eftersom vi ska åka på semester =)
Men jag ville skriva så ni inte tror att jag har packat ner mig i någon kartong;)
Fast snart kommer jag som sagt att packa ner mig i en väska ;)

Hoppas DU har en fantastisk sommar!!!

1 kommentar:

  1. Vilken fin bild på er! :)

    Hahaha ja ja fyra kartonger är faktiskt inte så illa!! Jag ska gå igenom mina i Sverige när jag kommer hem nästa gång. Vet att pappa väntar på att få lite plats i förrådet igen :P

    Åh va kul att din sambo äntligen går på semester, låter som ni har toppen planer för veckorna framför er. Ska hålla tummarna att ni får tag i en billig utlands semester! Kanske till Grekland?! :P

    Angående vikten och motionen så har du ju värdens bästa ursäkt, ni har ju precis flyttat!!! Både städ och uppackning tar tid. Urk va äckligt att det var så smutigt!! :(

    HA EN UNDERBAR SEMESTER!!! Väntar redan på att du ska komma tillbaka och skriva!! Men först njuta av ledigheten med din sambo!!

    Och du får gärna vara min stalker-kommentator!! :P

    SvaraRadera