måndag 4 juli 2011

Grattis till dagens födelsedagsbarn och veckan som kommer!=)

(bilden är från i fredags när vi var ute och firade min mamma som fyllde år, AskuruM till höger och jag själv till vänster)

Fina underbara AskuruM fyller år idag!!!
Grattis på födelsedagen!
Jag hoppas verkligen vi får tid till att göra ännu flera resor tillsammans (speciellt nästa som vi pratat om, Turkiet 2012 för att fira vårt "10års jubileum!)

Ja, annars händer inte så mycket.
Jag packar, packar och packar.
Vi lyfter, lyfter och lyfter,
vi bär, bär och bär,
vi ställer in, ställer in och ställer in,
och det blir svettigt, tungt och FANTASTISKT! =)
Fast det blir en hel del gnabb och olik-tänkande -jag bävar tills då vi ska packa upp*skrattar*

Så veckan som kommer, den är späckad.
Idag har jag tvätttid,
imorgon ska jag åka till nya lägenheten och städa (det var flyttstädat men jag vet inte om jag håller med om det, sen så antar jag att det är skönare att städa själv också...)
onsdag ska jag träffa två av mina f.d. fina kollegor för en lunch och försöka hinna in på bibblan så jag kan låna del fyra i Jean M Auels bokserie om Ayla (snart läst klart trean, igen, och nu närmar jag mig sista delen -HURRA!)
På torsdag gäller det att verkligen få ihop alla övriga prylar som inte packats ner i kartonger, önsketänkande är att det ska vara tomt!!! =)
Till helgen ska vi försöka hyra en flyttbil och flytta hela möbelmanget, och ALLT!
Dessvärre är det knepigt med bärhjälp i semestertider så jag antar att jag kommer få ännu mera träningsvärk i armar och axlar.

Ja, det är min vecka det =)

Hoppas DU har en fantastisk start på veckan!!!

7 kommentarer:

  1. Åh vad roligt!!! Få flytta och bo in sig i sitt nya hem!! Vänja sig vid alla nya ljud och få böka sig i ordning ordentligt!! :-)
    Synd att vi inte bor lite närmare, då skulle jag gärna hjälpt till att bära lite kartonger!

    Hoppas vi ses snart!!
    KRAM Pillan

    SvaraRadera
  2. Oj vilket späckat schema men vad roligt när flytten väl är gjord och ni får bo in er på nya stället.

    Jag förstår heller inte deras princip att tjejer måste ha badmössa men inte killar. Kanske för att tjejers hår fastnar i avloppen?

    SvaraRadera
  3. Åh va kul att ni äntligen får flytta!! Ja jag städar alltid själv när jag flyttar in så jag vet att det är rent enligt mig :P

    Älskar att packa upp flyttkartonger och få allt på plats! Även fast det blir en väldigt runt flyttande på allt innan man fått de som man vill.

    SvaraRadera
  4. Det börjar närma sig nu :) Hoppas ni får ihop lite bär hjälp så att flytten går snabbt och smidigt.
    Här har vi en toppen vecka med mycket sol. Me like!

    Lycka till med flytten nu :)

    SvaraRadera
  5. Ojoj, fullbokat!

    SvaraRadera
  6. Hej Anneli!! Kul se dig av slump på perrongen i torsdags! vi lär ses flera ggr på tanke du bor där o jag är där jätteofta då mamma har hunden 1-3 ggr per vecka när jag jobbar.. lycka till med flytten!

    SvaraRadera
  7. Tvestjärtar,hahahaha de små liven har jag helt glömt bort. Ja, jag måste nog säga att mitt slog ditt den här gången. Hur trivs ni i ert nya hem?

    SvaraRadera