lördag 30 juli 2011

Svetten lackar

Flytten
Ja, svetten lackar i denna värme när vi flyttar, bär och renoverar.
Nåja, i ärlighetens namn så är det mest Sambon som renoverar-jag har hjälpt till lite, kanske är jag inte betrodd att hjälpa till mer (tappar lätt tålamodet och är INTE lika noga som han) *skrattar*
Men han har gjort ett fint jobb med sin lägenhet.
Han säger inte så mycket, men jag undrar hur han känner/kännt över att flytta därifrån, han har ju nästan bott där i nio-tio år...

Ja, vi har flyttat nu.
Jag kan konstatera att
1. Jag är inte lätt att bo med
2. Vi är inte lätta att flytta tillsammans

Mycket kraft har gått åt till onödigt tjafs och jag har känt mig som en riktig gnäll *valfritt ord*
Det gick till och med så långt att sambon kallade mig för "Klago-tanten" som bara har gnällt och klagat i över en vecka...
Det var inte den finaste komplimangen...
Självklart gick jag surt gick till ett motangrepp -men mest för att det är sant *skrattar*

Just nu kan jag se det hela med humor för nu är allt i slutskedet och vi är nästan klara,
och det känns fantastiskt...
Men det är konstigt hur illa det kan låta/vara när man har något som är så bra,
kanske är det för att all tid går åt till allt runtomkring så att man nästan glömmer det viktigaste:
KÄRLEKEN

Vi plockar lite här hemma, men mestadels har tiden gått åt till renoveringen och till att flytta allt hit.
Fortfarande är inte allt på plats och fortfarande är det kartonger och saker att gå in i överallt här hemma!
Det var inte riktigt så här jag tänkte mig vår semester...

Men mina änglar har iallafall kommit upp!
Jag fick en hylla (snål-sambo! Som inte förstår varför ALLA 52 måste vara framme....)
Kort kommer senare =)
  • Jag blir löjligt glad över att hitta fina änglarna,
  • löjligt glad att hitta massa fina minnen
  • för att inte tala om när jag hittade alla de där UNDERBARA böckerna som
  • jag läst, måste läsa dem igen!!!
  • Och löjligt glad över fotoalbum med bilder av resor och underbara människor i mitt liv!!!=)
Det är lätt att glömma hur mycket fint man har =)

Just nu pågår en febril diskussion om vi ska investera i lite bokhyllor, helst med dörrar till för att då blir det inte lika dammigt...
Jag ville gärna köpa dem redan idag så att vi kan plocka upp alla kartonger,
jag är trött på alla kartonger överallt!
Mest för att jag har en tendens att springa in i dem och slå mig -JÄMT!!! *AJ!*

Men kartongerna kommer jag iallafall snart få en paus ifrån!

Resa
Vi gjorde slag i saken och bokade nämligen en resa igår!!! =)
Helt rätt att få åka iväg och bara vara med varandra,
inga vardagssysslor och inget som har med flytten att göra på ett tag, det är behövligt!
Kosan styrs till detta ställe:

Teneriffa!!!
Vi hade verkligen turen att snubbla över denna resa och jag längtar ihjäl mig!
speciellt då jag vet att jag ska hämta tvätten och diska alldeles straxt.

Det har inte blivit speciellt mycket sittande och det var bara SÅ skönt att få sätta sig ner en stund nu...
Alltså lockar inte köket eller tvättstugan *skrattar*
Kanske kan jag fresta mig själv med att plocka ur resväskorna som är fulla med vinterkläder för att fylla dem med semesterkläder?

Närmast
Men innan resan så är det närmast att fira min fina systerson L som fyller år imorgon,
tänk att han redan blir tonåring!!!

Jobb
Och medan allt detta pågår så har jag dessutom problem med att sova, för jag har så mycket FJÄRILAR och PIRR i magen över att snart börja ett nytt arbete...

Sammanfattning sommaren 2011
Det kanske inte har varit en sommar så som jag tänkt mig att det skulle vara,
MEN jag är rätt säker på att det kommer bli en fantastisk augusti och när sommaren är slut och hösten kommer, så kommer det bet nog bli tätare i blogginläggen ;O)

Men nu, nu kan jag inte längre försöka skjuta upp tvättstugan för tvättiden går mot slutet,
Hoppas DU njuter av sommaren!!!

2 kommentarer:

  1. Kul att packa upp och få ställa allt på plats!!

    Och kul att ni fått boka resa, hoppas ni får det underbar semester på Teneriffa!!! :)

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt med en utlands semester! Med det vädret vi har haft i år behöver nog alla det. Hoppas ni får det riktigt bra på den och att ni kommer tillbaka fyllda av energi. Här har vi njutit till fullo av sommaren och semestern, nu känns det som höst och som att sommaren var alldeles för kort.

    SvaraRadera