måndag 30 september 2013

Sista september

Hej på er,
Sista dagen i september är här och helgen är slut....
I morse fick sig mammahjärtat en liten törn då min underbara dotter försökte ta på sig sin halsduk och jacka när jag tog på mig mina egna. Men hon vinkade i alla fall hejdå med sin pappa och verkade inte bli ledsen över att hon inte kunde följa med. Fast jag själv kände mig lite tung då jag begav mig till jobbet.

Tycker ni inte att det var riktigt kallt imorse?
Jag tyckte det var så kallt att faktiskt så åkte vinterjackan på. Den var en aning trång, så det känns som ett tecken på att det nu är dags att köra igång =)

Startvikt: 77,9
Midjemått (taget där jag är som störst på kroppen): 107

Målvikt: 70kg


Jag kommer här ute att blogga min matdagbok, då det hjälpt mig förr att "hålla mig på banan".
Skriva om resan till målvikten (som alltid känns utom räckhåll men är inom räckhåll)
Men självklart så kommer bloggandet att handla om mycket annat med,
det "viktigaste" är inte vikten, utan att bloggandet för mig är en typ av rensning i hjärnkontoret, som en slags levande dagbok =)

Idag blir den lite ofullständig för jag har inte poängsystem eller ätit klart för idag, ska försöka hinna fixa till det senare ikväll.
Jag passar även på att tala om att jag följer ett "gammalt viktväktarsystem" som jag lärde mig då jag tog deras brevkurs en gång i tiden, systemet har reviderats så det ser annorlunda ut i dagsläget.

Matdagbok 30/9
Frukost: fil med banan 2,5p
kaffe
Lunch: Kebabgryta med ris, grönsaker och vatten 7p
Middag: tacos 8p

Använda: 17,5.       Sparade:4

Reflektion och förbättringsområde:
Det är lättare att undvika småätandet när man jobbar, men att inte ta en kvällsfika som blivit en vana är riktigt svårt.
Idag har jag bara druckit ett glas vatten, det måste förbättras!

Hoppas DU haft en fantastisk start på veckan!<3 b="">

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar