onsdag 11 juli 2012

vecka 30!!!!! =)


Ja, så har  vi kommit  till vecka 30!
Tänk att DET BARA ÄR 10 veckor kvar!!!
Du väger "förmodligen 1,3kg" och är ca 39cm lång och kommer avta i sakta fart när det gäller att växa på längden nu, enligt appen i telefonen.
Själv väger  jag nu 85,9 (+9,3kg)

Det är inte så mycket nytt som händer, men ändå är det så mycket nytt som händer.
Igår bjöd du din pappa och mig på ett riktigt gott skratt när vi skulle sova, jag bad honom snabbt som attan att tända lampan och vi såg dig nog minsann!
Hur du tog spjärn och magen växte, växte, växte!
Din pappa kände hur du låg och tryckte upp min mage, det såg så roligt ut att vi inte kunde låta bli att skratta *ler*

DU har ingen som helst regelbundenhet i ditt grejande, vilket kan oroa en blivande mamma för första gången som läser för mycket på nätet där det står att man ska vara uppmärksam om rörelser avtar eller minskar osv...
Men jag försöker ta det lugnt och tänka att huvudsaken är ju att du rör på dig och jag hoppas DU mår bra där inne, jag är nog bra hönsig... *ler*
Jag förstår bara inte att jag fortfarande kan bli så överraskad när du sätter igång, jag vet ju att du finns där inne =)

Spännande är att jag ibland bara känner "innefrån" att du rör dig  och tycker det borde kännas utanpå och ibland är  det precis tvärtom, och jag kan inte förstå att min hand på magen får en "smäll" som inte känns innefrån...
Svårt att förklara, denna magiska känsla du bjussar oss på <3
Det nyaste du bjuder på är att ibland greja på flera fronter samtidigt, det kan ju bero på att DU blir större och att det blir trångare  =)

Så har jag kommit in i det där rosa skimret som man hör talas om att gravida upplever?
Det låter väl nästan så på inledningen, men nja-


Näst värst är halsbrännan som kommer på kvällen/natten. Köpte Gaviscon som barnmorskan rekommenderade sist igår, tur att de bara kostade 40kr för det var bortkastade pengar...
Får härda ut, men ärligt -hellre halsbränna än att illamåendet ;)
Värst just nu är att jag inte orkar göra så mycket, och det ställer till det eftersom vi är mitt uppe i en flytt.
Vi har dessutom rivit ner tapeterna i köket i huset för att fräscha till det innan vi kommer på plats, jag kan säga att jag HATAR STRUKTUR tapeter. När man river vanliga tapeter så blir man "klar" men det blir man aldrig där det varit strukturtapeter, för det är tom struktur på klistret...
Sambon, den snällingen, han har tagit dit en tältsäng som jag kan pausa på då vi jobbar -det är behövligt =)

SNART, SNART, SNART är det dags för oss att installera oss i vårt nya hus, i det hus som kommer att bli DITT hem =)
Som tur är har vi vänner och släkt som kommer att hjälpa oss, så vi får hoppas att det blir bra väder denna och den kommande veckan så flyttandet går smidigt =)

NU har jag inte tid att skriva så mycket mer, jag måste försöka hinna diska en gång och fixa fram lite fika tills min mamma och hennes vännina kommer för att hjälpa mig med packandet.

Det händer alltså inte så mycket, men ändå händer det så mycket! =)

SNART, SNART, SNART ska det väl ändå bli september och det måste väl vara den bästa månaden ändå, för då är det beräknat att DU kommer!
69 dagar kvar!!! <3

1 kommentar:

  1. Åh va massa spännande som händer både med eran lilla bebis och huset!

    Spännande med nya tapeter, åh vilken snäll sambo du har som tagit dit en säng åt dig. Förstår att det behövs! Härligt att ha så många vänner och släkt som hjälper till!

    SvaraRadera