fredag 16 september 2011

rekord för telefonen?

Samma inlägg tre gånger, bloggandet från telefonen går ju sådär då alltså ;)

Sova
Inatt blev jag väckt av sambon som "skrek" i sömnen, han minns att jag klappade på honom på armen men inte vad han drömde...
Otäckt var det!
Och trött blev jag för det var SÅ svårt att somna om...

Jobb
Jag har haft mitt första föräldrarmöte som lärare veckan som varit och det tog verkligen på krafterna!
Jag var så himla nervös och jag funderar fortfarande över vilket intryck jag gav och vad de tycker...
Det är viktigt att de förstår hur jag tänker och arbetar, då det kanske kan uppfattas lite speciellt så det kändes skönt att få berätta om det...
Jag vet inte, jag vet bara att jag vill att de ska känna sig nöjda med mig som deras barns lärare och förstå att jag verkligen månar om min klass.
Min klass är verkligen min glädje och "mina små juveler"=)

Dessvärre har jag drabbats av förkylning nu, kanske är det för att spänningen sakta gått ur kroppen?Eller för att man i skolan inte kommer undan att vara sjuk?
Kände mig verkligen inte på topp imorse och haft det riktigt tungt på jobbet,
men jag kämpade på och genomförde dagen.
Till sist tog arbetsdagen slut och jag fick skjuts av min härliga kollega.

Motion
Det är JÄTTE härligt septemberväder ute och jag vet att jag borde ta mig ut, speciellt då stegräknaren står på låga siffran 4700 steg...
Vet att jag tidigare nämnde att jag skulle försöka få till ett till träningspass denna vecka, mitt mål är ju att genomföra två och hittills har jag bara gjort ett...
Men idag har jag ingen energi så jag tänker nog spendera tid på soffan...

Hoppas förkylning/mattheten/tröttheten/snuveriet/tungheten bara är inbillning...

Vikt
Jag fuskvägde mig imorse, jag skulle ju hålla mig till måndag...
Blev iallafall glad, och kanske kan fuskvägandet få mig att orka "Skärpa mig" över helgen också...
Återkommer oavsett nästa vecka ;)

Kläder
Jag har varit sugen att beställa kläder ett tag nu, inför resan som ska bli längre fram
-brukar beställa från ellos och varit nöjd med de faktiskt, men med denna BOMBNING av "specialerbjudanden" som de öser i postlådan och massa annat strunt så blir jag verkligen OSUGEN att beställa därifrån.
Missförstå rätt, det är kul med erbjudanden, men när pappersinsamlingen nästan till hälften är full med erbjudanden...noppe för mig, det får motsatt effekt!

Sedär, det blev en blandad kompott idag i detta inlägg =)

Har du klarat dig undan förkylning?
Har du något huskursknep eller råd då det brutit ut?
HA en FANTASTISK helg!

2 kommentarer:

  1. Usch då inget kul med förkyldning! Krya på dig!!

    SvaraRadera
  2. Hej Li :)
    Vi verkar sitta i samma "förkylnings båt", själv har jag typ varit sjuk i flera månader :o först superförkyld som ledde till öroninflammation, sen några veckor senare så blev jag dunderförkykld som ledde till halsfluss + 2 antibiotikakurer som inte hjälpte :( och nu har jag nyligen fått reda på att något är fel med min sköldkörtel :o inte konstigt att jag varit trött och känt mig mer död än levande ;) Krya på dig!

    SvaraRadera