måndag 5 maj 2014

Dags

IJa, nu är det dags att satsa på sig själv.
Målet är att komma så nära huvudmålet som möjligt (70kg) på 6veckor.
Jag har igen gått upp till 76...
Kanske inte så farligt i sig,men obalansen i hur jag vräkt i mig sen i påskas,det känns däremot farligare.
Jag verkar sakna stoppknapp, om jag inte räknar points.

Så nu gäller det att få livspusslet att gå ihop även med god,nyttigare mat och motion.
Det var en aning lättare när jag pluggade, det fanns mer tid då än nu när det finns relativt nytt jobb med massa stress, hus och min underbara grejoman på 19månader-som fått ögoninflammation...

Men det gäller ju att få dessa två viktiga bitar att funka även i en fullspäckad vardag,inte sant?

Veckans uppdrag:
1.Börja dricka mer vatten!
Nu måste jag bryta läsktrenden, jag är faktiskt en förebild för min dotter!!!

2. Leta upp min gamla vapendragare stegräknaren:-)

3.Kliv av stationen innan avstigning till jobbet denna vecka, i sann "tips från hälsomagasin-anda" :-)

Är du laddad för maj månad?
Det är jag!!!!:-D

Ps. Det är lyx att kunna plocka in vackra blommor från sin egen trädgård<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar