torsdag 4 oktober 2012

Två veckor!

Kan ni förstå att vår skatt redan 'fyller' 2veckor!!!

Visst ska jag erkänna att det är en stor omställning och det värsta är att vi haft problem med amningen och att skruttan gått ner i vikt...
Inte heller var jag nog förbered på att jag ska oroa mig så mycket, då är det otroligt skönt med min underbara sambo, Emmas pappa som stöttar och lugnar.
Hur kan jag ha sån tur?

Mitt hjärta är fyllt av kärlek till min dotter och till hennes pappa!

En liten underbar tjej, som inte gillar att ligga själv.
Som har friska lungor som används vid missnöje och för kommunikation,
Som inte gillar skötbordet men som börjar acceptera det för egentligen är det ju skönt med ny blöja,
Som gillar att bli gungad av sin pappa och att få sova nära en av sina föräldrar och som gillar när man sjunger.

Och som har så vackra ögon att hennes mammas ögon tåras när hon deras blickar möts<3

Och idag säger vi grattis till vårt mirakel som blir två hela veckor!!!<3


3 kommentarer:

  1. Grattis till lilla sötnosen!! :)

    Kändes som du nyss räknade ner och väntade...och nu har det redan gått två veckor. Kan bara ana hur fort tiden har flugit förbi för dig!

    SvaraRadera
  2. Min amning funkade inte heller o vi lade ner det efter 1,5 mån.Tack gode gud för det. Det var underbart att börja med flaska!!! Ludvig började då sova från 19-7 eftersom han var mätt o nöjd. Jag var ledsen en dag sedan insåg jag alla fördelar. Magnus drog verkligen högsta vinsten, han fick börja mata oxå. Åh minns än hur fin han var när han satt o matade Ludvig. KÄRLEK!!!

    Kram till lilla familjen från UlleRulle

    SvaraRadera
  3. Åh det går så fort, med de små. Så sug i er allt ni bara kan. Vad det gäller oron vet jag precis hur det känns att ha en liten tös som går ner i vikt. Det är tur att det finns ersättning, kämpa inte för mycket med ammningen är mitt råd. Frustrationen tar allt förs tor plats i det underbara ni går igenom nu. Så länge man orkar är det okej, och visst det är bra att amma men idag är ersättning lika bra. Jag har ett barn som har växt upp på ersättning och ett barn som växt upp på bröstmjölk. De mår precis lika bra båda två, jag har inte märkt någon skillnad på hur de har fått i sig sin mat. Det viktigaste är att du gör det som känns bäst för dig och din lilla Emma :)

    SvaraRadera