onsdag 21 april 2010

Underbart!

Och då är det inte skitvädret ute jag pratar om.

Jag tycker det är så underbart att ha praktik och träffa så fantastiska, inspirerande pedagoger och assistenter!
Pga sekretess och tystnadsplikt så kan jag inte skriva mer om det än så, men jag vill bara skriva att när jag har praktik där jag är just nu och varit under min utbildning hittills så blir jag så stolt att jag valt att bli lärare och varm i hjärtat att det finns så fantastiska människor som jobbar med våra barn.
Jag säger våra barn, för på något sätt blir alla barn jag träffar mina.
*skrattar*
Jag hoppas ni förstår vad jag menar.
Det är synd att media aldrig lyfter fram dessa guldkorn till människor som finns och är verksamma i skolorna.
Fantastiska människor!

Boot Camp 4an
Just nu vilar jag efter lunchen (med några Criminal minds från säsong 2 boxen), tänkte låta det gå en timme innan jag tar och tränar Wii passet som jag inte hann göra förra veckan.
Funderar dessutom ifall jag skulle ta och träna "Zumba" denna vecka istället för aktiviteten wii- min syster J har den (eller?) så det skulle ju vara ett alternativ för att hinna med alla aktiviteter i Boot Camp 4an då jag ska hem till Sherwood i helgen.
Körde armhävningar och situpsen igår, tror något hände med nacken för vart väldigt stel...
Men de första tio armhävningarna, gick faktiskt väldigt bra
- kan det månne ha hänt något med armarnas muskler?

I helgen ska det blir partaj =O)
Det skulle egentligen vara återträffen från nian i helgen, men det blev för få anmälda och då vart det inställt.
Så istället ska vi försöka dra ihop ett gäng, käka och dra ut på "nattklubben" i byn =O)
Ser fram emot det väldigt mycket, för det var så länge sen jag träffade mina fina vänner.

Men nu ska jag ta och bokföra dagens intag i lilla boken och planera hur jag kan spara lite mer poäng (kör "gamla systemet" viktväktarna, för er som precis hittat hit) till ett par glas vin och godis i helgen, åh -varför ska det vara så mycket points i goda saker? =O)

Hoppas DU har en fin onsdag, tänk att halva veckan redan gått! =O)

1 kommentar:

  1. Zumba ser så roligt ut på tv, kan du inte prova det och säga om du gillar det? :)
    Kul med fest i helgen, "nattklubben" lät väldigt glamouröst ;)
    Grattis igen på namnsdagen! Hörs imorgon!
    Kram Johanna

    SvaraRadera