torsdag 22 april 2010

Flygande grodor och en halvmeter vandrande pinne!

Boot Camp 4:an vecka 2
  • Träningpass wii avklarat!
    Jag tog och körde en timme med Jillian spelet som jag förr sågat. Jag har ändrat mig!
    Jag kan ju säga att när jag tränade det så tyckte jag inte det var så jobbigt, lite men ändå svettades jag. Jag funderade mycket om några muskler tränades överhuvudtaget men körde på. Programmet jag valde heter Weight loss och jag funderade även ifall detta verkligen kan bidra till det? Kan detta räknats som träning? for genom huvudet.
    En av övningarna (där man ska balansera men inte styr sin gubbe alls utan den gör som den vill) fattade jag inte.
    Efter att jag tränat i en timme och klev av, så kände jag och känner fortfarande muskler vid nacke och svanken som jag inte känt förr.
    Dessutom svettades jag järnet efteråt, så något effektivt måste det ju varit! =O)
  • 20 situps, fortfarande så kändes det ju inte så jobbigt...märkligt.
  • 20 armhävningar, de 10första gick bra men sen vart det tungt och svajigtidag...
3 aktiviteter, tre dagar med 20 situps och armhävningar kvar.
Snart är Boot Camp fyran, vecka två, tidsmässigt klar- men ojoj vad det är kvar att göra!

Idag
snubblade jag över en artikel på aftonbladet.se som handlade om nya arter som har hittats i Borneo. Jag tycker det är häftigt, även om jag nog inte gärna vill träffa den vandrade pinnen ;O)
Inte ormen heller, jag gillar inte ormar.
Undrar ifall de kommer döpa snigelarten till amor =O)
Och flygande grodor låter väl häftigt?
länk
Vad tycker du om artikeln och wwf:s fynd, är du lika impad som mig? =O)

Annars
har jag nog inte så mycket att rapportera om, ser fram emot helgen så himla mycket. Att få komma ut på party och träffa fina vänner, kan det bli bättre?
Planerade lite med Askurum M idag, Grekisk pytt är förslaget på middag och en flaska vin ska de sparade pointsen antagligen gå till =O)
Pratade även med underbara "Hunden" och "Stranden", den första är klar att komma och den andra skulle lämna besked imorgon.
Dem var det extra längesen jag träffade så det är än mer plus ifall de kommer.
Toppen helg på G! =O)
Hoppas DU har lika härliga toppen planer inför helgen som mig =O)

1 kommentar:

  1. Hej hopp!
    Nu är jag sådär barnsligt nyfiken igen ;)
    Hur visste du att jag skulle hämta Milo i helgen?
    Varför jag undrar är för att det nämligen var hemligt,för barnens skull..vi skulle ju officiellt hämta honom 29/4 men sen hade "vi vuxna" bestämt ett annat datum,för att det ändå skulle bli lite överraskning till barnen och jag tror inte att jag skrivit ngt i bloggen om det :o
    Så därför blev jag väldigt nyfiken :))
    Ha en toppen kväll!

    SvaraRadera