torsdag 8 april 2010

Tänk att en bokstav kan betyda så mycket...

Jag har rätt ont i huvudet och är sjukt trött...
Har haft en underbar dag på jobbet, varit igång från 5.00 (började vid 6.00) slutade 18.45 men när jag skulle hem så var det strul i det kommunala så jag kom i princip in genom dörren nu...
Då jag med tunga, trötta steg konstaterar att jag har ont i huvudet och tänker att det är skönt att vara hemma ser jag att det ligger ett brev till mig i hallen från universitetet.
Hjärtat bultar.
Nej, jag orkar inte idag.
INTE idag.
Det är ju säkert examinationen från förra delkursen och med tanke på den extremt hårda och total sågningen i första momentet...
Och ryktet som medföljde denna lärare....
Känslan och ja, jag kände bara INTE nu.
Men jag öppnar kuvertet,
med ett bultande hjärta.
Stirrar på första sidan.
ÄR DET MÖJLIGT, ÄR DETTA MÖJLIGT? Är det skriv fel, det måste vara skrivfel...
Läser igenom med snabba ögon och hittar baksidan.
På framsidan står ett A.
På baksidan står ett A och en massa kommentarer.
Jag gråter.
Jag gråter faktiskt, för ni förstår inte...Ingen kan förstå detta...
Jag kämpar så hårt, Jag KÄMPAR så hårt och lägger in så mycket tankar och känslor i det jag gör och jag tar det så allvarligt och det är så betydelsefullt för mig och jag har varit så trött...så trött på att alltid kämpa så hårt utan att det lönar sig. För gudarna ska veta att jag kämpar!
Jag har tappat fokus, jag har tappat krafter och jag har slitit hår över uppsatser, dessa ständiga STÄNDIGA uppsatser...
Och så står det A.
Det högsta betyget. Jag har aldrig fått ett A. Jag har aldrig, aldrig fått det högsta. *tårar*
Jag är så stolt över mig själv, äntligen.
Jag som inte ens trodde jag skulle bli godkänd, jag som trodde jag skulle få komplettera och att hon skulle såga mitt arbete. Att det återigen skulle bli en bokstav som skulle få hjärtat att sjunka längre ner ...
Tänk att en bokstav kan betyda så mycket.
Jag kan inte släppa det!
Jag kan och orkar inte titta på kommentarerna just nu, nu vill jag bara skriva att jag fick ett A på mitt arbete och min uppsats! *glädjeskutt* (inget på riktigt, jag är för trött)
Längtar tills sambon kommer hem så jag kan visa upp det =O)
JAG ÄR SÅ GLAD!!!

Plus listan
  • Mitt A, det kommer få stå här på listan för alltid!
  • "Gamla jobbet" =O)
  • Bufféer *mmm*
  • Dansa till Arvingarna! Jag har märkt att jag blir så fantastiskt glad av att dansa, minnesanteckning till mig själv DANSA MERA! =O)
Minus listan
  • Mycket riktigt, sov i natt som en kråka
  • Bufféer -man äter alltid för mycket
Jag kan inte fatta det...
Ett A på mitt arbete. Mitt arbete! Jag ska nog rama in det ;O)
Jag ska ha det längst fram i min pärm, även när jag byter kurs och tömmer pärmen så ska jag fortsätta ha det längst fram, resten av min utbildning.

Imorgon är det fredag, men tills dess ha en fin torsdagskväll! =O)

3 kommentarer:

  1. Åh ett JÄTTE GRATTIS till ditt A,du e ju grymt duktig,det lönar sig att kämpa ;) till slut ger det utdelning.Kämpa på nu,du kan börja se slutet i tunneln snart :))

    Filmen var väldigt talande,tror dom flesta människor behöver se den för att kunna uppskatta det man har och inte bara sträva efter det man inte har..man fick sig en tankeställare.

    Arvingarna :) här har du en till som diggar dom ;)
    Ha en toppen helg !

    SvaraRadera
  2. Grattis! Va roligt att du fick ett A, det förtjänar du! Nu kommer det rulla in fler A-betyg ska du se. Hör av dig när du har tid att prata :) Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Tackar & bockar :) jag köpte sängkläderna på Hemtex och kuddarna på Indiska,förutom den avlånga cerisa kudden som jag också köpt på Hemtex.

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera