tisdag 6 april 2010

Dunkar i huvudet

Nyheterna på i bakgrunden och vackert väder ute.
Och jag har så fruktansvärt ont i huvudet.
Som amen i kyrkan (som man säger) så blev jag ju "sjuk" igen av att vara hemma i Sherwoodskogen.
Sambon säger att jag alltid blir "sjuk" eller "dålig" då jag kommer hem från Sherwood, och idag känns det verkligen som att han har rätt =O(

Påsken var fantastisk. Det är så fint att få vara med familjen, skratta och njuta av varandras sällskap.
Tack, snälla ni för påsk-myset.

Vikten
Jag skötte mig ändå rätt hyfsat under påsken. Åt bara godis på fredagen, vilket jag är väldigt stolt över -för mycket godis fanns det! =O)
Men jag fikade och åt ett par glassar, och lite chips de övriga dagarna.
SÅ jag tänkte att jag inte skulle ta och väga mig den här veckan utan satsa på nästa vecka, så jag får lite balans.
Men tror ni att jag klarade att hålla mig eller? *Skrattar*
Så drog in andan och klev på vågen imorse (förvisso en dag för sent) och den visade 73,4.
En uppgång på 0,4kg alltså.
Det känns helt okej och jag är glad att jag tränat/gått så mycket i förebyggande syfte =O)
Men det är svårt att komma in i tänket igen...
Jag är ju på min spöksiffra...
Men inte vara negativ nu, vi tar en dag itaget och nu gäller det att komma in i tänket igen,
det kan ta lite tid och jag sätter som mål att jag ska börja med viktväktarna och göra matschema på måndag igen.
Skynda långsamt är ju ändå rätt melodi (för mig) =O)


Plus lista
  • Att snön igår bara verkade vara tillfällig, för idag är det vackert väder ute
  • Att det har börjat en ny säsong av Biggest Loser på femman (igår) I love Jillian!
  • Att läsa bloggar, är det inte fantastiskt att få kika in lite i 2:a människors tankar och liv?
  • Återigen, min fina sambo! Vad det var härligt att träffa honom efter att varit ifrån varandra i ett par dagar=O)

Minus lista
  • Att ha huvudvärk och känna sig sjuk när det är vackert väder ute
  • skolaarbetet som samlar sig på hög
  • Att jag GLÖMDE SAGAN OM ISFOLKET del 45 i Sherwood, det är ju bara tre böcker kvar och så glömmer jag den delen! Så himla onödigt! Vill ju läsa klart den serien ASAP!
Men nu ska jag försöka ge mitt huvud lite medicin i form av en långpromenad, och om det inte fungerar så ska jag försöka ge panodil eller vad som finns i medicinskåpet.
Sen är planen att plugga, läsa minst en timme. Helst två. Eller borde läsa tre.

Idag är det tisdag och solen skiner, hoppas ni har chans att njuta av det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar