onsdag 7 april 2010

Effektiva onsdag

Halva veckan har gått och jag längtar så efter fredag!
Det känns som att det var så längesen jag bara hade "helg med sambon" och så längtar jag som vanligt efter att äta godis.
Min sambo sa förr till mig, att livet måste väl vara mer än godis...
Men har man mitt godisbegär så vette tusan ;O)

Idag har jag faktiskt varit ganska effektiv.
Jag har läst över 40sidor kurslittertur -utan att somna!
Tränat en timme och sitter nu och väntar på att sista avsnittet av Sex and the city ska börja på tv3.
Jag älskar den serien och filmen var helt suverän, men hittills har jag missat den sista delen i serien och så igår när jag slötittade så sa de att idag visas den igen, sista delen!
Och IDAG ska jag inte missa den =O)

Efter den är det time att bege sig ut på en stavpromenad med underbara Kulten S.
Förra våren var vi riktigt, riktigt på G och gick mycket tillsammans men sen avtog det.
Men imorse fick jag ett mess där hon frågade ifall vi inte kunde ut och gå, jag blev så otroligt glad!
Hon är så positiv och en riktig energispridare så jag ser fram emot promenerandet väldigt mycket!

Plus listan
  • Att få njuta av en stavpromenad med en fin vän i vårt vackra vår Sverige
  • Sovmorgon, sova på morgonen, sova ut!
  • Såklart, att jag kommer få se sista delen av sex and the city
  • Guacomole, till tacomiddagen igår och lunchen idag
  • Ska jobba imorgon för gamla jobbet och det ska bli så kul!
  • Apelsin! =O)
Minus listan
  • Och då kan jag börja med att vrida på pluslistan, apelsin -jobbigt att skala och dessutom var det mer skal på den här apelsinen än apelsin
  • Även ett minus för jobbet imorgon, därför jag måste kliva upp 04.00 och jag är rätt säker att jag som vanligt kommer vara rädd att försova mig...vilket innebär att jag säkert kommer sova väldigt dåligt inatt...
  • Väldigt trött igen, sådär "konstigt trött"
  • Detta STÄNDIGA SÖTSUG som motarbetar mig på min väg mot och kampen till målvikten!
Ja, så har jag det idag på min effektiva onsdag =O)
Hur har du det på din onsdag?

1 kommentar:

  1. Min onsdag har varit bra hittills.. Om man bortser från hålet i munnen och det ännu större i plånboken.. Drog ju ut en tand igår, gick sisådär... Men det största chocken blev den i plånboken (2710:-)!!!!

    Ska ta mig ut på en promenad ikväll... Kanske ska damma av stavarna jag med :-D Synd att vi inte bor närmre varadra!
    Maten står i ugnen och jag väntar på att liten ska vakna!
    Kram kram

    SvaraRadera