tisdag 13 april 2010

Nu sitter dem och surar...

Vilka?
Jo, mina vader. Nu sitter dem där och surar *skrattar*
Jag kom hem efter en otroligt bra föreläsning nu på eftermiddagen och hoppade direkt i träningskläderna.
Så bar det iväg ut på joggingtur i solen och motvinden.
De första stegen gick lätt och jag hade bestämt mig för att springa en "rund" tur idag.
Rätt snart märkte jag att mitt dumma skosnöre gått upp, men om jag skulle stannat och knutit det så hade jag ju aldrig sprungit igen så det fick vara...
Snart började vaderna motarbeta mig.
"Hallå, vad tar du dig till människa? VI strejkar, det värker och du är tung och vi vill vara hemma på soffan och ta't lugnt. VAD GÖR DU?!
Men jag ignorera dem, men givetvis gick hjärnan till attack också.
"Hallå, du orkar inte detta....Du har sprungit så långt redan och du kan sluta nu...Det kommer två långplana backar sen och de vet du, att de orkar du inte... och här är det blött..."
MEN så kom den där Jäklaranamma grejen istället =O)
Som sa:
"Du bestämde att du skulle springa över bron och sen sluta, nu har du klarat det så här långt...se små etapper, och så klarar du detta, kom igen! Du kan, du kan!
Och sen kan du stolt skriva på bloggen om det och stryka en aktivitet i listan på Boot Camp 4an vecka 1. Och vad var det som prassla? jo, en sån där fågel, varför är de så svåra att se och varför skräms de så ofta? varför blir man så rädd när det rasslar till? åh mina vaaaaaader...
Ja, och så vidare =O)
Kampen mellan hjärna och vader var tung!

Boot Camp 4:an vecka 1
  • Joggingtur, 18 minuter, avklarad!
  • 10 situps, gick relativt lätt idag också (gjorde de då jag kom hem från joggingturen)
  • 10 armhävningar, uj det är tungt alltså och idag var jag lite darrig i armarna!
3aktiviteter, fem dagar med 10 situps och armhävningar kvar.
är DU med på Boot Camp 4:an? =O)

Närmast nu väntar dusch, matlagning och "Biggest Loser" =O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar