onsdag 28 april 2010

T som i trött och onsdag

Det har varit en lång dag idag...
Skolan
Jag har sen klockan sju suttit och filat på sista sidan i arbetet.
Jag tror jag är klar nu? *klia sig i huvudet*
Igår och idag, och jag har inte räknat antalet timmar som är nedlagda.
Det är lite kvar med referenserna som måste justeras, men inget jag kan göra just nu utan det får bli lite imorgonkväll också.
Det är inte lätt.
Och jag känner det där nervösa suget i magen, hopppas att det räcker, hoppas att det räcker... snälla, snälla tyck mitt arbete är bra!
jag tar det så väldigt personligt när jag inte får bra betyg.
Ibland önskar jag att jag skulle kunna vara som endel kurskamrater och människor som jag träffar och träffat under utbildningen, att de bara "slafsar" ihop något (deras ord) och lämnar in och sen spelar det ingen roll. (deras ord)
Men för mig gör det, det. Jag vill ha bra betyg, jag vill att lärarna ska gilla mina arbeten för jag lägger ner tid,svett och tårar -som man brukar säga.
Ja, Samma visa varje gång. Inget nytt under stjärnorna så att säga.

Förutom att jag vikarierat som lärare, och det var sååå toppen.
Så häftigt egentligen, att stå där, planera och lektionera! (undrar ifall det ordet ens finns, annars ska jag härmed göra så det finns och sen ta patent på ordet *S*)
Och ungar, dessa underbara, fantastiska ungar som finns!
Lärare måste helt enkelt vara det bästa yrket någonsin!
(men det känns som att vägen dit är så lång)
Jisses vad det är upp och ner när jag skriver om min skolgång *skrattar*

Dagen

Träffade syster T för en fantastisk lunch och shoppingtur efter gruppparbetet idag.
Det var riktigt härligt, tack så mycket! *love*
Men jag måste ändå säga att det är bra tråkigt att man aldrig hittar något då man har presentkort...Så nu tänker jag faktiskt låtsas att jag inte har det, så kanske jag hittar något? ;O)

Dagens Plus lista
Lunchdejt med syster T
Jättelite kvar på arbetet
prövade en ny yoga position på wiit idag, Chair, knepig och lite dålig balans här =O)
I helgen ska jag och fin,fina sambon min upp till Turkas J och snygg Mats =O)
Roswell, fantastisk serie som jag blivit beroende av!

Minus listan
Ångest över arbetet
30armhävningar kvar
Otrevliga kassörskor och otydliga prisutmärkningar i affärer -FY,vad det är tråkigt!
Det vansinniga sötsuget som sätter in ALLTID (läs i mitten av veckan)
Besvikelsen i måndags vilket gör att jag inte kört viktväktarna denna vecka, vilket resulterar i att jag överkonsumerar *blä på mig och disciplinen*

Boot Camp 4:an vecka 3
  • Träningpass wii avklarat!
    Blev Wii fit idag, men inte på samma sätt som vanligt. Jag slog min fina Sambos rekord på rockringen-vilket jag kämpat för att göra länge och kan INTE bärga mig att få berätta det för honom =O) Det blev ca 53min träning idag men då körde jag inte utfall och jackknife som jag brukar. Provade dock, som står i pluslistan *pekar* en ny yoga övning.
  • Idag blev det 50 situps (hade ju 20kvar sen förra veckan), kändes och känns fortfarande riktigt i magmusklerna!
  • armhävningar är kvar på agendan, jag har denna vecka delat upp dem 2x15... men hur ska jag orka de ikväll? *phua*
2 aktiviteter, fyra dagar med 30 situps och armhävningar kvar -ja, plus de 20armhävningarna som är kvar sen förra veckan.
Boot Camp 4an vecka 3 har kommit halvvägs, men Jisses vad det är tidsmässigt svårt att få in alla aktiviteter och ting!

Onsdag, snart slut, över och logga ut! ;O)

2 kommentarer:

  1. Va duktig du är med ditt arbete. Jag längtar tills i helgen, det ska bli kul när ni kommer! Mattias har köpt en sån infravärme-grej idag, hoppas vi kan sitta ute emd den på vernadan på lördag :) Jag rigner imorgon. Kramar Johanna

    SvaraRadera
  2. Åh vad gulligt det låter med virkade Converse,hade jag haft en bebis hade jag beställt sånna ;)men jag har gjort färdigt mina bebisar,får nöja mig med min bengalbebis ;))
    Ha en toppen kväll!

    SvaraRadera