måndag 20 december 2010

En lista funnen!

Jag gillar ju listor, det kanske ni förstått som följt mig ett tag =O)
Denna lista hittade jag hos http://brittabloggar.wordpress.com/
Och nu när jag inte har så mycket att göra (eftersom jag skickade in min uppsats igår, för nästa sågning och inte fått svar än) så tänkte jag ta och göra den!

Det är en lista med "59 frågor om mig"

1. Hur gammal är du om fem år? 31. Kan det stämma? Jag skulle ju alltid vara 25 ;O)
2. Vem var den sista du träffade? Han som var här och bytte vårat överlås, vi lånade ut nyckeln till föreningen då de skulle fixa något i köket med ventilation eller så...Så hade de bort den... Men idag var det hit en låssmed och bytte låset.
3. Hur lång är du? 171 centimeter
4. Vilken var den senaste film du sett? Det var riktigt längesen jag såg film nu...Tror det var när jag återigen tog mig igenom fin,fina Sex and the city filmen, ettan. Fantastisk film!
Kanske skulle kika på en film idag...
5. Vem ringde du senast? Enligt telefonlistan, till syster T =O)

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Åh, honey H! Nu har AskuruM och jag beslutat att vi firar nyår hos mig. middag, förfest, ut och dansa är planen. Självklart sover du/nihos mig-om ni inte följer med något snyggo =O) Hör av dig så fort du bestämt dig så vi får fila på en meny. Trevlig helg på dig! Kram!" och det var till Miss H
7. Vad är dagens planer? Tvätta och vänta på ännu mer omarbetningskrav på min uppsats
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? hm...det beror på vem,hur var och när.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skilda
10. När såg du senast din mamma? Alldeles för länge sedan =O( Första advent.

11. Vilken ögonfärg har du? Blå
12. När vaknade du idag? Alldeles för tidigt, om man jämför med vad jag nu vant mig vid. Halv åtta.
13. Har du någon gång hittat en katt? Tycker de dyker upp och överraskar lite överallt när man är ute =O)
14. Vilken är din favoritplats? Varstans med sambon =O)
15. Vilken plats föredrar du minst? Just nu, så är det varstans lärarutbildningen pågår. Vill bara vara klar!!!

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Vid den här tiden, förhoppningsvis på mitt jobb, ute med massa overallklädda ungar och massor med galna upptåg i snön!
17. Vad skrämde dig som barn? Mörker. (och det har nog inte gått över...)
18. Vem fick dig att skratta senast? Min underbara sambo
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej det tycker jag nog inte, men jag har inga så kanske?
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar, also known as Min bebis (vilket jag kallar den när jag blir rädd att den lagt av...Lite jollrande så kommer den igång ;O)

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Naket faktiskt
22. Hur många kuddar har du i sängen? 2, och sambon 49
23. Hur många landskap har du bott i? Uj...4a stycken är jag uppe i. Uppland -uppväxt och även nu. Västergötland - utbildning, Dalarna- utbildning och Södermanland (handen ligger faktiskt där) -utbildning.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Pinsamt nog, ja.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Vad hände med tofflor?

26. Är du social? Översocial
27. Vilken är din favoritglass? Sandwich **mmm**
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Hus är en stor dröm. Men idag verkar ju inte en miljon räcka så långt. Så kanske investera o spara? För att sen kunna köpa ett hus ;O)
29. Tycker du om kinamat? Om det inte äts för ofta, absolut. MEST vårrullar **mmm**
30. Tycker du om kaffe? Lustigt det här. Jag dricker ju inte kaffe egentligen. Om jag inte jobbar, då blir det mycket kaffe...och om jag lunchar med någon som dricker kaffe och det ingår på maten, då... Jo, jag tycker om kaffe *skrattar*

31. Vad dricker du till frukost? Varierat. Idag drack jag faktiskt julmust! =O)
32. Sover du på någon särskild sida? JA! Och det är en kamp varje helg när sambon får för sig att vi ska byta! Den närmast dörren är min *morr*
33. Kan du spela poker? Nja, jag glömmer ju alltid vilket som är värt mest... Sen tycker jag inte det är så roligt heller...
34. Tycker du om att mysa? Det är det bästa!
35. Är du en beroendemänniska? Ja. Fråga om godis...läsk... Men turligt nog, så har mitt beroende för cigaretter avslutats för ett par år sen, även om jag ibland är sugen fortfarande =O(

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, tror det är två till?
37. Vill du ha barn? JA! Men det är inte aktuellt på ett tag.
38. Kan du några andra språk än svenska? Ibland tror jag att jag kan väldigt många *skrattar* men Engelska och Svenskt teckenspråk är språk jag behärskar bra! Sen brukar jag försöka lära mig lite när jag är ute och reser. Som tack till exempel. Kan även säga "jag är en kaffekopp" på tyska och "jag har en soffa" på grekiska -nyttiga fraser som Marängen lärde mig på gymnasiet. Lärde mig även "kom, jag behöver din hjälp" på persiska när jag var liten. Om man blev tagen av pojkarna och fången, så ropade jag det och kunde på så sätt bli befriad genom att min vän som talade persiska kom=O)
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, det har hänt ett par gånger. Jag är en riktig snubbelfia...
40. Föredrar du havet eller en pool? Pool. Jag är rädd för vad som kan finnas i vattnet. Speciellt nu blir man ju mer rädd, allt i egypten.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Jag vill nog ändå säga böcker. Speciellt på bokrean, då brukar jag göra listor som måste nerbantas till plånbokens storlek =O)
42. Äger du dyra smycken? Alla smycken jag har fått är ovärderliga. Om de sen är köpta i en tuggummiautomat eller ej, så är de ändå så speciella att de är ovärderliga.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En pepparkaka =O) Skrev jag inte nyss om beroende? Kan nog skriva ditt pepparkakor också...
45. Vem är den roligaste människan du känner? Blomsan- helt klart!

46. Välj ett ärr på din kropp? Ja, det är väl det "fina" *ironisk* på höger lår. Efter en av många cykelolyckor i yngre år. 7stygn tror jag det var.
47. Vad har du för ringsignal? Eftersom jag inte får ha Sertab med "Everyway that i can" (den fastnar på sambons hjärna så han blir tokig) så har jag Sarek "Genom eld och vatten" =O)
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja, en prinsessklänning som är en klassiker
49. Flirtar du mycket? Jag tycker flirta är ett sätt att umgås och träffa nya människor, så ja =O)
50. Vart togs din profilbild för din blogg? På en finlandskryssning av syster T

51. Kan du byta olja på bilen? Nej
52. Har du fått fortkörningsböter? Jag har fortfarande prövotid på körkortet så det hade varit förödande om jag hade fått det.
53. Vilken var den senaste bok du läste? "Barn i början. Språkutveckling i förskoleåldern" av Monica Westerlund eller så var det "Närhet och distans, kvalitativa metoder i samhällsvetenskap" av Pål Repstad.
Den första var roligare än den andra ;O)
54. Läser du dagstidningen? nej, men skvallerblaskor som aftonbladet och expressen på nätet
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Har precis avslutat topphälsa prenumeration för jag önskade mig den i julklapp =O)

56. Dansar du i bilen? Om jag inte kör och rätt låt kommer, så händer det nog =O)
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Mix megapols morgonshow med Adam Alsing, Gry Forsell och Anders Timell äger!
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Extra priser för denna vecka
59. När var du i kyrkan senast? I somras när min farmors fina make begravdes

Rolig lista!
Jag utmanar DIG att göra den också =O)

Men nu, nu ska jag sortera tvätt! =O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar